یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
شورای معاونین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان به شاخصه‌های فرد اصلح از منظر مقام معظم رهبری تأکید کرد و گفت: طلاب و مبلغان علوم دینی، علاوه بر دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات ۸ تیرماه، شاخصه‌های نامزد اصلح را، برای یک انتخاب درست و منطقی تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط در جلسه شورای معاونین این حوزه، ضمن تبریک ولادت امام هادی علیه‌السلام، ارتباط با مسئله ولایت و امامت را بسیار حائز اهمیت دانست و به نقل قول از مقام معظم رهبری که از ایشان سوال پرسیدند: شما چرا حوادث کربلا را، با جزئیات دنبال می‌کنید که در پاسخ فرموده بودند: ما از قضیه غدیر درس گرفتیم، چرا که اگر قضایای تاریخی به خوبی روایت نشود، تحریف و یا به فراموشی سپرده خواهد شد، گفت: پرداختن به این مسائل هیچ خللی به مسئله وحدت وارد نمی‌کند، زیرا غدیر یک مسئله تاریخی است و نمی‌شود واقعیت‌ها را انکار کرد.

وی افزود: واقعیت‌های غدیر باید برای جوانان امروز تبیین شود، و یکی از وظایف اصلی روحانیت پرداختن به این مسائل است.

مدیر حوزه علمیه خراسان به برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای خدمت اشاره کرد و گفت: همان‌طور که مراسم بزرگداشت این شهید والامقام در مدرسه علمیه آیت‌الله خویی(ره) به خوبی برگزار شد، تمامی همکاران نسبت به این مراسم که یک‌شنبه ۳ تیرماه در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار می‌شود، اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط به اهمیت انتخابات جمعه ۸ تیرماه اشاره کرد و گفت: با توجه به جهاد تبیین که وظیفه اصلی طلاب و مبلغان است، می‌بایست مردم را امیدوارانه به حضور حداکثری در انتخابات دعوت نمایند.

وی بیان داشت: همچنین طلاب و مبلغان با ارائه راهکارها و تبیین شاخصه‌های فرد اصلح، مردم را برای انتخاب رئیس‌جمهور انقلابی و جهادی و کسی که بتواند در چنین شرایطی سکان‌دار کشور باشد، کمک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط به شاخصه‌های فرد اصلح از منظر مقام معظم رهبری تأکید کرد و افزود: امید است که همه مردم در این مشارکت حضور حداکثری داشته باشند و به یک انتخاب درست و منطقی و آنچه که مطلوب کشور است، دست یابند.

مدیر حوزه علمیه خراسان در پایان خاطرنشان کرد: این چند روز باقی‌مانده همه مدارس علمیه اهتمام ویژه‌ای نسبت به مسئله «انتخابات» داشته باشند، تا این اتفاق تاریخی بزرگ به بهترین وجه در کشور رقم بخورد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha